ინდივიდუალური სასწავლო გეგმა- I სემესტრი


სსიპ დიმიტრი უზნაძის სახელობის თბილისის 22-საჯარო სკოლა
მოსწავლის ინდივიდუალური სასწავლო გეგმა
--------------

შედგენილია დაწყებითი კლასების მასწავლებლის ნესტან კუპრავას მიერ
9/24/2015



შედგენილია სსსმ მოსწავლის -----------საგანმანათლებლო პროცესის დოკუმენტირების მიზნით. 2015-2916 სასწავლო წელი





ისგ შეხვედრის თარიღი:   ------



სკოლის გუნდი

სახელი-გვარი

1

დამრიგებელი

ნესტან კუპრავა

2

მასწავლებელი

თეონა მაგრაქველიძე

3

მასწავლებელი

ცირა რუსიაშვილი

4

მასწავლებელი

ნანა ზაალიშვილი

5

ფსიქოლოგი

სოფიო კობაიძე

6

ფსიქოლოგი

ანა ქანაშვილი

მულტიდისციპლინური ჯგუფი

სახელი-გვარი

1



2



3



მშობლის პრიორიტეტი და ინტერესი: მშობლის სურვილია, მოსწავლემ სკოლაში წარმოადგინოს მომზადებული დავალებები, იყოს  კონტაქტური, იმეტყველოს გაბედულად, თამამად.

მასწავლებლის სურვილი:  მოსწავლეს ჰქონდეს განვითარებული ზეპირმეტყველება, შეეძლოს გაბმული თხრობა,  იყოს კონტაქტური, ისაუბროს კლასის წინაშე.






efasebis Sedegebi

sfero

Zlieri mxareebi


susti mxareebi
akademiuri unarebi:


wera


დიდი სურვილი აქვს, დაწეროს ლამაზად და უშეცდომოდ.  წერის უნარს ყოველდღიურად ავითარებს. რადგან ჯერჯერობით ლამაზი ნაწერი არ გამოსდის, გადაწყვიტა, თავისი ნამუშევარი ვიზუალურად მიმზიდველი გახადოს, ამიტომ ნაწერს მცირე ზომის ფერადი ნახატებით აფორმებს.




ჯერჯერობით ვერ გამოიმუშავა ლამაზი ხელწერა, ამაზე არ ვსაყვედურობ, მაგრამ მაინც განიცდის.

kiTxva


კითხვის მოქნილობა საკმაოდ განვითარებული აქვს, თუკი ტექსტი დიდი მოცულობისა არ არის, საკმაოდ კარგად გაიაზრებს წაკითხულს.


მიუხედავად იმისა, რომ კითხვის ტექნიკა საკმაოდ განვითარებული აქვს, ხმამაღლა წაკითხვაზე ხშირად უარს ამბობს. როცა ჩემთანაა, სხვების გარეშე, წაკითხვაზე უარს არ მეუბნება.
Txroba

თუკი შეკითხვებს შევაშველებ,  საყრდენების გამოყენებით შეიძლება ზოგჯერ მცირე მოცულობის ტექსტი მომითხროს.

ვატყობ, რომ შინაარსი იცის, მაგრამ ძალიან ხშირად თხრობაზე უარს მეუბნება, ზოგჯერ მაშინაც კი, როცა მარტო ვართ. მშობელი მატყობინებს ხოლმე, რომ გაკვეთილი ისწავლა, მაგრამ თვითონ მეუბნება, რომ გაკვეთილი არ იცის, არ უნდა მომითხროს. მან ბევრი დაბრკოლება დაძლია, ამჟამად კი მისი ყველაზე სუსტი მხარე სწორედ ზეპირმეტყველებაა.  აქვს მწირი ლექსიკური მარაგი და უჭირს გაბმული თხრობა, თანატოლებთან საუბარში ვერ ებმევა და არც თვითონ იჩენს ინიციატივას, არ ესალმება და არ ემშვიდობება არც თანატოლებს, არც უფროსებს.

ariTmetika
ამ საგანში წარმოუდგენელ წარმატებას მიაღწია. იცის ყველა მათემატიკური მოქმედება, შეუძლია ამოცანების ამოხსნა, უცნობი რიცხვების პოვნა, საკმაოდ კარგად ართმევს თავს სააზროვნო ამოცანებსაც. მოსწავლე, რომელსაც უმარტივესი შეკრება-გამოკლება უჭირდა და დიდხანს რიცხვებს ვერ იმახსოვრებდა, ამჟამად სისტემატური შრომის წყალობით ამ საგანში საპროგრამო მასალას კარგად ითვისებს.



გაუბედავია, არ უყვარს თავისი ცოდნის წარმოჩენა სხვების წინაშე, თავს არიდებს ჯგუფურ სამუშაოებს;
SemecnebiTi unarebi (yuradReba, mexsiereba, aRqma)

მისი აღქმა ჯერ კიდევ არასაკმარისად დანაწევრებულია, მაგრამ თანდათან უვითარდება სინთეზური აღქმა-ა(ღქმული ობიექტების ელემენტებს შორის კავშირის დამყარება) და ანალიზური (ორგანიზებული დაკვირვების ხასიათისა), მისი აღქმისთვის ასევე დამახასიათებელია ემოციურობა, კავშირი პრაქტიკულ საქმიანობასთან და აღქმის სოციალიზაცია (უპირატესობას ანიჭებს ადამიანიდან წამოსულ სიგნალებს).ყურადღება ჯერ კიდევ არასაკმარისად ნებისმიერია, ხელშემშლელი გამღიზიანებლების მიმართ ახასიათებს გადახრადობა, მისი ყურადღების სიმტკიცე ჯერ კიდევ არაა საკმარისად განვითარებული. მეხსიერება ჯერ კიდევ ემოციური და თვალსაჩინო-ხატოვანია, უჭირს განმარტება, აღწერა, ახსნა.საჭიროებს ვერბალური და ლოგიკური დამახსოვრების განვითარება, ჯერ კიდევ უჭირს ტექსტიდან მთავარის, არსებითის გამოყოფა.
აზროვნება-ჯერჯერობით უმეტესად თვალსაჩინო-ხატოვანია, ჯერ „დამკვირვებელია“,  იწყებს „მკვლევარის“ უნარის განვითარებას.

ყურადღება ზოგჯერ მოუსუსტებს. ადვილად ეფანტება. ბოლო ხანებში მერხის ამხანაგთან საგაკვეთილო პროცესის დროს ლაპარაკიც კი დაიწყო.


emociuri  sfero





----- ემოციები ჯერ კიდევ არამდგრადი ხასიათისაა. ადვილად შეეტყობა შიში, გაბრაზება, უარყოფითი ემოციები, მაგრამ ნაკლებად შეატყობ სიხარულს, კმაყოფილებას, სიამოვნებას... ჯერ კიდევ სჭირდება ემოციური დაცვა, მიჯაჭვულია უფროსებისადმი. ემოციური სიმკვეთრე აკლია, მალავს თავის გრძნობებს. არ უყვარს სენტიმენტალობა. გარეგნულად არ ამჟღავნებს, მაგრამ ძალიან კეთილი ბავშვია. ძალიან უყვარს თავისი მერხის ამხანაგი ქეთი. იმის გარეშე არაფერს აკეთებს და ცდილობს, მუდამ მის გვერდით იყოს.
ადვილად ღიზიანდება, ხშირად ჯიუტობს. განსაკუთრებით, დედას ეჯიუტება. უფრო პირად საკითხებზე. მერხის ამხანაგს ძალიან შეეჩვია. როცა ჯგუფური მუშაობის დროს სხვასთან დაჯდომას ვთხოვ, კატეგორიულ უარს ამბობს.
komunikaciis unari

ena/metyveleba
ჩემთან კომუნიკაცია საკმაოდ კარგი აქვს. სწორედ ამის წყალობით მიაღწია ასეთ მნიშვნელოვან წარმატებას. მისი ენა, მისი მეტყველება ჯერ კიდევ საჭიროებს სისტემატურ, თანმიმდევრულ განვითარებას.მეტყველება-მისი სემანტიკური მხარე ჯერ კიდევ არაა საკმარისად მდიდარი, სიტყვების მნიშვნელობას აკლია სიზუსტე,-ხან შევიწროებულია, ხან ზედმეტად ფართო. ჯერ კიდევ ახასიათებს შინაგანი მეტყველება, როგორც ქცევის დაგეგმვის ფუნქცია, რომელიც გონებაში, შინაგან პლანში ხორციელდება.განვითარებას საჭიროებს მისი ინტენსიური კომუნიკაციის უნარი, მეტყველების დაუფლების მექანიზმების მობილობა.
თანატოლებთან იშვიათად ურთიერთობს. მერხის ამხანაგი ქეთის გარდა არ სურს არავისთან კომუნიკაცია.
msxvili motoruli
unarebi



არც სპეციალისტების დასკვნით და არც ჩემი დაკვირვებით, პრობლემა ამ კუთხით არ იკვეთება.


სპორტის გაკვეთილები არ უყვარს, მოძრავ თამაშებს თავს არიდებს.
natifi motoruli
unarebi
სკოლაში შემოსვლისას, სპეციალისტების დასკვნით, მას ნატიფი მოტორული უნარები სუსტად ჰქონდა განვითარებული, მაგრამ ეს ხარვეზი ჩემი და მშობლის დახმარებით წარმატებით დაძლია. უყვარს ძერწვა, ხატვა, კომპიუტერში ტექსტის აკრეფა. ვფიქრობ, სწორედ ამ უკანასკნელმა მნიშვნელოვნად განუვითარა ნატიფი მოტირიკა.




წერით დავალებებს შინაარსობრივად უშეცდომოდ ასრულებს, მაგრამ ასოების ლამაზად მოხაზვა ჯერ კიდევ უჭირს.
qceva/yofaqceva



------ საკუთარ ქცევას ჯერ კიდევ იმპულსები წარმართავს. განსაკუთრებულ დისკომფორტს არ განიცდის, თუკუ ქცევის ნორმებს დაარღვევს, თუმცა ვერ ვიტყვი, რომ იგი ხშირად არღვევს ქცევის ნორმებს, ძალიან წყნარია და თუ რაიმეს დაარღვევს, მხოლიდ იშვიათად.  ზრდილობიანი, მოწესრიგებული ბავშვია. ვგრძნობ, მოსიყვარულეა, თუმცა ამას გარეგნულად არ ამჟღავნებს. ჩემს დავალებებს პასუხისმგებლობით ეკიდება, აკეთებს ყველაფერს, რაც კი შეუძლია. არ არის კონფლიქტური, აგრესიული, კარგი ურთიერთობა აქვს თავის უმცროს დასთან, რომელიც წელს შემოვიდა სკოლაში, ვატყობ, რომ დის სკოლაში ყოფნა უხარია.



პერიოდულად ჯიუტია, ჭირვეული. განსაკუთრებით ამას ვატყობ დედასთან ურთიერთობაში. მას ხშირად ეჭირვეულება მაგ: ტკბილეულის გამო, ჩაცმულობის გამო და ა.შ.
funqciuri unar-Cvevebi






saganmanaTleblo garemo
resursi
barieri





 მისთვის მომზადებული მაქვს მცირე მოცულობის ადაპტირებული ტექსტები, თაბახის ფურცლები, ანიმაციური ფილმები, კარგად ილუსტრირებული საბავშვო წიგნები, სახატავი ფურცლები და ფერადი ფანქრები.

----- მუშაობა მუდამ ნაყოფიერია, თანმიმდევრული,  ბარიერს მასთან მუშაობაში ვერ ვხედავ.


სკოლა: სსიპ დიმიტი უზნაძის სახელობის 22-ე საჯარო სკოლა
კლასი IV
მოსწავლე:    ----------------------------
დაბადების
თარიღი
21. 06.2006 წ.  ასაკი: 9 წლის
მშობელი/მეურვე: დედა: -----------------
მისამართი/ტელეფონი: სამტრედიის ქ. #1. 38;
შეხვედრის თარიღი: თვეში ერთხელ
ინდივიდუალური სასწავლო გეგმა   15.09. 2015- დან  15.06.2016- მდე
ინდივიდუალური სასწავლო გეგმა გადაიხედება: 2015-2016 სასწავლო წლის პირველი სემესტრის ბოლოს
შეხვედრის ტიპი (შემოხაზეთ)
საწყისი გადაფასება    საჭიროებისამებრ   დაგეგმილი შეფასება   წლიური შეფასება


individualuri saswavlo gegma

sagani – ქართული ენა და ლიტერატურა
mimarTuleba – ზეპირმეტყველება

klasi – IV

grZelvadiani mizani:  

ქართ. IV. 1. მოსწავლეს შეუძლია ადეკვატურად აღიქვას სხვადასხვა სახის ტექსტი და გადმოსცეს მათი შინაარსი.
         


moklevadiani mizani/ebi:

1.


2.





3.

·         გადმოსცემს მხატვრული ტექსტის ეპიზოდის შინაარსს,-ჩემ მიერ დასმული შეკითხვების მეშვეობით;

·         აღწერს ჩემ მიერ შეთავაზებულ მარტივ სურათს;




·        შეუძლია ჩემს კითხვებზე დაყრდნობით გადმოსცეს რაიმე მოკლე შემეცნებითი ინფორმაცია;




miznis Sesabamisi aqtivobebi
masala
sad sruldeba aqtivoba (klasi, resurs oTaxi)
masalis momzadebaze pasuxismgebeli piri (mSobeli, pedagigi, skolis fsiqologi da sxva.)
aqtivobis ganxorcielebaze pasuxismgebeli piri
1
1.1.აქტივობა-„დაასათაურე
ეპიზოდი და გადმოეცი მისი  შინაარსი“.
მასწავლებელი უკითხავს მოსწავლეს მცირე მოცულობის, წინასწარ სტრუქტურირებულ  მარტივ ტექსტს. ჩერდება ცალკეულ ეპიზოდთან, წაკითხულის აღსაქმელად, უსვამს მოსწავლეს შეკითხვებს, შემდეგ აამბობინებს შინაარსს და ასათაურებინებს. ამ აქტივობით ივსება მოსწავლის ლექსიკური მარაგიც.
dafa,
carci
Kklasi
pedagogi
pedagogi


2


















3






















4





















5
















6

















7









8















9


























10
























11



























12
























13
1.2. აქტივობა-„წავიკითხოთ, დავხატოთ, აღვწეროთ“. მასწავლებელი აკითხებს ან უკითხავს მოსწავლეს მცირე მოცულობის წინასწარ სტუქტურირებულ მარტივ ტექსტს.   სთხოვს მოსწავლეს შერჩეული ნაწილის/ეპიზოდის მარტივად ილუსტრირებას, შემდეგ კი თავისივე დახატულის აღწერას. ამ აქტივობით მოსწავლე ავითარებს  როგორც ზეპირმეტყველებისა და კითხვის უნარებს, ასევე ვიზუალური წიგნიერების უნარს.

1.3. აქტივობა- „ამბები, ამბები, ამბები“-სხვადასხვა ტიპის ტექსტის თხრობა. მასწავლებელი სთხოვს მოსწავლეს არა წაკითხულის, არამედ იმის მოყოლას, რაც თავს გადახდენია, -ეს შეიძლება იყოს პირადი თავგადასავლები, ოჯახის რელიკვიების, ოჯახის წინაპრების შესახებ, იტორიები, დაკავშირებული შინაურ ცხოველებთან...მასწავლებელი ახალისებს მოსწავლის მცდელობას, რათა მას მოეხსნას შიშის, უხერხულობის შეგრძნება. მაწავლებელი ამავე დროს აწყობს თხრობისთვის შესაფერის გარემოს,-ეს შეიძლება იყოს სპეციალური განათება, მუსიკა, ატრიბუტები, ქუდი, შარფი, ვიდეო და ა. შ.ეს აქტივობა აერთიანებს ვიზუალურ და ზეპირ საქმიანობას, აგრეთვე მორცხვ მთხრობელს აძლევს საყრდენს, რომ მას სითამამე შეჰმატოს.
1.4. აქტივობა-„უპასუხე შეკითხვებს ბარათებზე“. მასწავლებელს სპეციალურ ბარათებზე გამზადებული აქვს მარტივი შეკითხვები ან წინასწარ შერჩეული მცირე მოცულობის ტექსტიდან ან საგაკვეთილო ტექსტიდან.  ბარათები ჩაყრილია ყუთში ან ტომსიკაში. მოსწავლე რიგრიგობით იღებს ამ ბარათებს და პასუხობს შეკითხვებს. თამაშის ფორმა მას ახალისებს და მოტივაციას აძლევს, რომ გაიაზროს წაკითხული და შეკითხვებს სწორად უპასუხოს.
მაგ“ „რა ჰქვია წაკითხულ ზღაპარს?“ „ რა მიზანი ჰქონდა პერსონაჟს?“
1.5. აქტივობა -„დეტალური თხრობა“-მასწავლებელი იყენებს დეტალური თხრობის ორივე სახეს: თავისუფალ თხრობას,-როცა მოსწავლე თავისი ენით, მაგრამ დეეტალურად ჰყვება ნაწარმოების შინაარსს. მეორეა,-  ავტორისეული თხრობა, როცა თხრობა ახლოს არის მწერლისეულ ვერსიასთან. ორივე შემთხვევაში, სსსმ მოსწავლისთვის შერჩეული ტექსტი იქნება მცირე მოცულობის და მარტივი ენით დაწერილი.

1.6. აქტივობა-„მოკლე შინაარსის თხრობა“-მოკლე შინაარსის თხრობა გაცილებით რთულია, ვიდრე დეტალურისა, რადგან მოსწავლემ უნდა შეძლოს ტექსტის ძალიან შეკუმშვა და ყველაზე მნიშვნელოვანი დეტალის წამოწევა. სსსმ მოსწავლისთვის ამ შემთხვევაშიც მასალის დიფერენციაცია ხდება,-ტექსტი არის მოკლე და მარტივი.




1.7. აქტივობა-„თხრობა პერსონაჟის პოზიციიდან“-ეს აქტივობა რომ  შეასრულოს, მოსწავლემ ჯერ კარგად უნდა გაიაზროს პერსონაჟის ხასიათი.
მოვახდენ მასალის დიფერენცირებას, ტექსტი იქნება მოკლე და მარტივი.

1.8. აქტივობა-„დავხატოთ და აღვწეროთ“- თეკლას ხატვა საკმაოდ კარგად ეხერხება. პერველ ეტაპზე ვთხოვ მას, დახატოს რომელიმე ეპიზოდი ან სცენა წაკითხული ტექსტიდან. სსმ მოსწავლეს შეიძლება კონკრეტული ეპიზოდი თვითონვე მივუთითო.
მეორი ეტაპზე-მოსწავლე, რაც შეიძლება, დეტალურად აღწერს თავის ნამუშევარს.




1.9. აქტივობა „იდუმალი ყუთი“-ეს აქტივობა ძალიან წააგავს თამაშს, დარწმუნებული ვარ, იგი თეკლას გაახალისებს.
თავდაპირველად: ლამაზად შეფუთულ ყუთში ვათავსებ საგანს, ვახასიათებ რამდენიმე სიტყვით და თეკლას ვთხოვ, გამოიცნოს. შემდეგ თვითონვე ვთხოვ ამგვარ მოქმედებას, -წარუდგინოს კლასს შერჩეული ნივთი და ისე დაახასიათოს, რომ ბავშვებმა მისი გამოცნობა შეძლონ.
ეს აქტივობა ავითარებს ზეპირმეტყველების, ნივთის ფუნქციური დანიშნულების აღწერის უნარს.







1.10. აქტივობა- „საჭირო სიტყვების ნუსხა“-ამ აქტივობას გამოვიყენებ შემეცნებითი ტექსტების გასააზრებლად. მოსწავლეს ვუჩვენებ ილუსტრაციას და ვთხოვ, შეადგინოს საჭირო სიტყვების ნუსხა. მესაუბრება, რატომ შეარჩია ესა თუ ის სიტყვა, ზეპირად შევათხზვევინებ წინადადებებს ამ სიტყვებით და გადმოვაცემინებ, შემდეგ წავაკითხვინებ ტექსტს, რომელშიც დააკვირდება, გამოიყენება თუ არა მის მიერ შერჩეული სიტყვები.
ეს აქტივობა ხელს უწყობს ზეპირმეტყველებას, წაკითხულის გააზრებას, ლექსიკური მარაგის გამდიდრებას.





1.11. აქტივობა-„სიტყვები წყვილებში“-ამ აქტივობით მოსწავლეს უვითარდება როგორც ზეპირმეტყველების, ასევე ამა თუ იმ თემაზე თამამად საუბრის უნარი, შეჯიბრებისას ემოციების მართვა.
მასწავლებელი შეარჩევს სიტყვებს ტექსტიდან, ჩამოწერს ორ სვეტად. დაფის წინ დგება წყვილი, შეიძლება ეს თავდაპირველად იყოს თეკლას მერხის ამხანაგი, ვისთან ურთიერთობაზე იგი უარს არ ამბობს. ისინი რიგრიგობით წარმოთქვამენ წინადადებებს იმ სიტყვების გამოყენებით, რომლებიც დაფაზე წერია,-ერთი მოსწავლე ერთი სვეტიდან, მეორე-მეორე სვეტიდან.ამავე დროს წაშლიან იმ სიტყვებს, რომლებიც უკვე გამოიყენეს. შესაძლებელია, ამ სახალისო აქტივობამ თეკლას სურვილი გაუჩინოს, რომ მსგავსი აქტივობა სხვა თანაკლასელთანაც  გაითამაშოს.
1.12-აქტივობა- „რეალისტი და ფანტაზიორი“-მასწავლებელი დაფაზე ან ბარათზე ორ სვეტად ჩამოწერს სიტყვებს, თვითონ შეადგენს ყოველ სიტყვაზე რეალისტურ წინადადებას, მოსწავლე კი „ფანტაზიორობს“-იმავე სიტყვაზე არარეალურ წინადადებას შეადგენს. თავდაპირველად მასწავლებელი ითამაშებს ამ აქტივობას მოსწავლესთან ერთად, შემდეგ მოსწავლე თავის  მეწყვილესთან, შემდეგ კი შესაძლებელია, თეკლამ სხვა თანაკლასელთანაც მოისურვოს გათამაშება. ეს განავითარებს მის ზეპირმეტყველებას, გაუმდიდრებს ლექსიკურ მარაგს, გაათამამებს და გაუჩენს სურვილს სხვებთან თანამშრომლობისა.

1.13-აქტივობა- „დაახასიათე, როგორია?“-ეს აქტივობა გამოიყენება მოსწავლის მიერ შემეცნებითი ტექსტის გადმოსაცემად. სსსმ მოსწავლეს ვეხმარები საყრდენით,-გრაფიკული მაორგანიზებლით, „ცნების რუკით“. თუკი ჩვეულებრივ ამ რუკას წერილობით ავსებენ, თეკლას შემთხვევაში მას მხოლოდ საყრდენად, შემეცნებითი ტექსტის თხრობის უნარის განსავითარებლად გამოვიყენებ. მოსწავლე უყურებს სქემას და მის მიხედვით მომითხრობს მარტივ ინფორმაციულ ტექსტს.

წინასწარ შერჩეული წიგნი, სახატავი ფურცელი, ფერადი ფანქრები;












შესაფერისი მუსიკა


























შერჩეული ტექსტი




















შერჩეული ტექსტი
















შერჩეული ტექსტი















შერჩეული ტექსტი







შერჩეული ტექსტი
სახატავი ფურცლები,
ფერადი ფანქრები











ლამაზად შეფუთული ყუთი, საგნები























შერჩეული შემეცნებითი ტექსტი, საწერი ქაღალდი.






















დაფა, ცარცი, წინასწარ შერჩეული ტექსტი
































დაფა, ცარცი, წინასწარ შერჩეული ტექსტი




















წინასწარ მომზადებული „ცნების რუკა“






საklasო ოთახი
















საკლასო ოთახი


























საკლასო ოთახი




















საკლასო ოთახი
















საკლასო ოთახი















საკლასო ოთახი







საკლასო ოთახი















საკლასო ოთახი
























საკლასო ოთახი
























საკლასო ოთახი


































საკლასო ოთახი






















საკლასო ოთახი
Pedagogi

















პედაგოგი



























პედაგოგი





















პედაგოგი

















პედაგოგი
















პედაგოგი








პედაგოგი
















პედაგოგი

























პედაგოგი

























პედაგოგი



































პედაგოგი























პედაგოგი













Pedagogi

















პედაგოგი



























პედაგოგი





















პედაგოგი

















პედაგოგი
















პედაგოგი








პედაგოგი
















პედაგოგი

























პედაგოგი

























პედაგოგი



































პედაგოგი























პედაგოგი







გრძელვადიანი მიზანი

ქართ. IV. 2. მოსწავლეს შეუძლია მიუსადაგოს სამეტყველო ქცევა დასახულ საკომუნიკაციო ამოცანას.



1

2
3

4

·         ხმამაღლა კითხულობს  კლასის წინაშე ჩემს მიერ ტექსტში შერჩეული მოკლე და მარტივ ნაწყვეტს, აკეთებს  პაუზსა წერტილთან;
·          კითხვით წინადადებას გამოხატავს ინტონაციით;
·         თანატოლებს და მასწავლებლებს მიმართავს  კორექტულად, სკოლაში მოსვლისას ესალმება მათ, წასვლისას-ემშვიდობება;
·        თანატოლებთან საუბრისას  მარტივ  წინადადებებს   გამოთქვამს მკაფიოდ, გარკვევით, ხმამაღლა და გასაგებად.

მოკლევადიანი მიზანი/მიზნები



miznis Sesabamisi aqtivobebi
masala
sad sruldeba aqtivoba (klasi, resurs oTaxi)
masalis momzadebaze pasuxismgebeli piri (mSobeli, pedagigi, skolis fsiqologi da sxva.)
aqtivobis ganxorcielebaze pasuxismgebeli piri
1
2.1აქტივობა-„ვიმეტყველოთ სწორად“. მასწავლებელი მოასმენინებს მოსწავლეს ისეთი საუბრის ჩანაწერს, რომელშიც უხვად იქნება ბარბარიზმები, დიალექტიზმები. აამბობინებს, მოეწონა თუ არა მოსმენილი, როგორ გამოთქვამდა იგივე ტექსტს სწორად. ამეცადინებს მოსმენილი ტექსტის მართლმეტყველებაში.
მცირე მოცულობის ტექსტის აუდიოჩანაწერი
საklasო ოთახი
pedagogi
pedagogi
2





























3












4








5

2.2. აქტივობა-„გაცოცხლებული სურათები“. მასწავლებელი ირჩევს რამდენიმე ილუსტრაციას წაკითხული მარტივი ზღაპრიდან. სთხოვს მოსწავლეს, შეძლებისდაგვარად „გააცოცხლოს“ ეს ილუსტრაცია, გაახმოვანოს ასახული ეპიზოდი, ამისთვის მან სათანადო ინტონაციებიც უნდა შეარჩიოს. დასაწყისში, მაგ. კითხვითი. შეიძლება, დაავალოს, შეასრულოს პერსონაჟისთვის დამახასიათებელი მოძრაობები და ა.შ.
ამ აქტივობით შეფასდება, რამდენად შეუძლია მოსწავლეს მიუსადაგოს სამეტყველო ქცევა,-ვერბალური და არავერბალური ხერხები დასახულ ამოცანას.










2.3. აქტივობა - „წაუკითხე სხვებს შენი საყვარელი ნაწარმოები“.
მასწავლებელი ავალებს მოსწავლეს, შეარჩიოს და კლასს თავისი საყვარელი პატარა ზომის ნაწარმოები წაუკითხოს. თუ მოსწავლემ უარი განაცხადა აუდიტორიის წინ წაკითხვაზე, მაშინ შესთავაზებს მას წაიკითხოს ე. წ. „ლანდების თეატრში“.,-ფარდის უკან.  თეკლა ამ თეატრში წაკითხვაზე უარს არ ამბობს.
2.4.აქტივობა-‘სიტუაციური ამოცანა-გამარჯობა და ნახვამდის!“
მასწავლებელი მოსწავლეს უყვება სიტუაციურ ამოცანას,-თუ როგორ შეხვდა ნაცნობს, რომელიც მას არ მიესალმა, რა გრძნობა დაეუფლა მას ამ დროს და ა. შ. ესაუბრება მოსწავლეს მისალმება -დამშვიდობებაზე და სთხოვს, არ დაიზაროს თანატოლებისთვის მისალმება.

2.5. აქტივობა-„ივარჯიშე სწორად წარმოთქმაში“-მასწავლებელი ბარათზე ან დაფაზე წერს სხვადასხვა მოდალობის წინადადებებს და ავარჯიშებს მოსწავლეს მათი სწორი ინტონაციით წარმოთქმაში.




ილუსტრაციები


































შერჩეული ტექსტი














საგანგებო რესურსი საჭირო არაა.






ბარათები წინასწარ დაწერილი წინადადებებით

















საკლასო ოთახი

































საკლასო ოთახი














საკლასო ოთახი








საკლასო ოთახი
პედაგოგი


































პედაგოგი















პედაგოგი









პედაგოგი
პედაგოგი


































პედაგოგი















პედაგოგი









პედაგოგი















No comments:

Post a Comment