individualuri saswavlo
gegma
გრძელვადიანი მიზნები გაწერილია მთელ სასწავლო წელზე
sagani
– ქართული ენა და
ლიტერატურა
mimarTuleba
– ზეპირმეტყველება
klasi
– I
grZelvadiani mizani:
მოსწავლეს
შეუძლია მიუსადაგოს სამეტყველო ქცევა დასახულ საკომუნიკაციო ამოცანას. მოისმინოს
და ადეკვატურად აღიქვას მარტივი ინფორმაცია;
შეუძლია სწორად რეაგირება ნაცნობ სამეტყველო სიტუაციებში; შეუძლია გადმოსცეს
მარტივი ინფორმაციები მისთვის ნაცნობ თემებზე;
|
moklevadiani
mizani/ebi:
|
·
შეუძლია შეასრულოს მარტივი ინსტრუქციები: (მაგ: მოდი აქ, გამოდი დაფასთან,
გადაშალე წიგნი, წამოდექი და ა. შ.);
|
თარიღი
|
სექტ-ოქტ.
|
||
|
·
შეუძლია ამოიცნოს და გამოიყენოს სამეტყველო ეტიკეტი ენობრივ ფორმულებში
(მისალმება, დამშვიდობება, ბოდიშის მოხდა, მადლობის გადახდა და ა.შ.);
|
სექტ.-ოქტ.
|
|
·
მოსწავლეს შეუძლია საუბრისას სიტყვები და მოკლე წინადადებები
გამოთქვას მკაფიოდ (შეძლებისდაგვარად) და ხმამაღლა;
|
ოქტ.-ნოემბ.
|
|
·
მოსწავლეს შეუძლია მინიშნებებზე, ილუსტრაციებზე და ა.შ. დაყრდნობით გადმოსცეს
მოსმენილი მარტივი ტექსტის შინაარსი 3-4 მარტივი წინადადებით;
|
ოქტ.-ნოემბ.
|
|
·
მოსწავლეს შეუძლია აღწეროს ილუსტრაცია (აღწერს მოქმედებას,
ასახელებს საგნებს,სწორად აღწერს საგანთა განლაგებას: წინ, უკან, ზევით, ქვევით,
მარჯვნივ, მარცხნივ).
|
ოქტ.-ნოემბ.
|
|
·
მოსწავლეს
შეუძლია თანატოლებთან მარტივი დიალოგის წარმართვა და იოლი ერთსტროფიანი ლექსის დამოუკიდებლად
წარმოთქმა;
|
ნოემბ.
|
miznis
Sesabamisi aqtivobebi
|
masala
|
sad
sruldeba aqtivoba (klasi, resurs oTaxi)
|
masalis
momzadebaze pasuxismgebeli piri (mSobeli, pedagigi, skolis fsiqologi da
sxva.)
|
aqtivobis
ganxorcielebaze pasuxismgebeli piri
|
|
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
|
აქტივობა-„ როგორ მივესალმოთ და დავემშვიდობოთ ერთმანეთს”
ბავშვებს
გავათამაშებინებ სიტუაციურ ამოცანას, ამ აქტივობაში გაბრიელსაც ხშირად ჩავრთავ.
პროექტორით ვუჩვენებ
საგანგებო პროგრამას, რომელიც ნეთ-ბუკშია ჩაწერილი.
აქტივობა-„ ამოიცანი და დაასახელე“
მასწავლებელი
უჩვენებს სურათს. მოსწავლე ამოიცნობს და ცდილობს სიტყვა მკაფიოდ გამოთქვას.
ასეთი აქტივობა სისტემატურად მეორდება, ამგვარი აქტივობით მოსწავლეს განუვითარდება
ლექსიკური მარაგი და შეძლებისდაგვარად მიეჩვევა
სიტყვების მკაფიოდ
გამოთქმას.
აქტივობა- „სიტყვები ბურთით“
მასწავლებელი
ასახელებს სიტყვას და მოსწავლეს გადაუგდებს რბილ ბურთს, მოსწავლე ასახელებს
სიტყვას ამ ასოზე და მასწავლებელს უბრუნებს ბურთს.
ამ აქტივიბის
შედეგად მოსწავლეს განუვითარდება ლექსიკური მარაგი, სიტყვების მკაფიოდ გამოთქმის
უნარი.
აქტივობა-„ მოუსმინე და გაიმეორე“
ხშირად მივცემ
მოკლე, მკაფიო და მარტივ ინსტრუქციას, მერე კი გავამეორებინებ.
შედეგად, მოსწავლე
მიეჩვევა ინსტრუქციების თანმიმდევრულად შესრულებას.
აქტივობა-„ რას ხედავ ნახატზე?“
ვუჩვენებ მარტივი
სიუჟეტის მქონე ნახატს, ჩემი შეკითხვების საფუძველზე ვეცდები გადმოვაცემინო
ილუსტრაციის შინაარსი.
ასეთ სამუშაოს
სისტემატურად ჩავატარებ, შედეგად, მოსწავლეს გამოუმუშავდება თხრობის
უნარი-შეძლებისდაგვარად, გამდიდრდება მისი ლექსიკა.
აქტივობა-„ ისაუბრე, როგორ მოიქცეოდი
მსგავს სიტუაციაში?“
ხშირად ჩავატარებ
კლასში სიტუაციურ თამაშებს-მაგ: სიტუაცია ქუჩაში, მაღაზიაში და ა. შ.
ამ აქტივობის
შედეგად მოსწავლეს შედარებით განუვითარდება ზეპირმეტყველება, მიეჩვევა სიტვვების
მკაფიოდ გამოთქმას-შეძლებისდაგვარად.
აქტივობა-„გვითხარი, რა მოგეწონა“
თოჯინების თეატრის
სპექტაკლის ნახვის შემდეგ, ან
მულტფილმის ნახვის შემდეგ (კლასში
გვაქვს მულტფილმების მარაგი) ვაამბობინებ, რა მოეწონა, რა არა...
ვეცდები, გამოვახატვინო თავისი შთაბეჭდილებები,-შეძლებისდაგვარად.
შედეგად, მოსწავლეს
განუვითარდება ლექსიკური მარაგი,
დაკვირვების უნარი, სიტყვების მკაფიოდ გამოთქმის უნარი...
აქტივობა-„გვითხარი, როგორ მოიქცეოდი?”
მოსწავლეებს
გავათამაშებინებ სხვადასხვა სიტუაციებს, მაგ: სიტუაცია ქუჩაში, მაღაზიაში... ამ
აქტივობებში გაბრიელსაც ხშირად ჩავაბამ.
შედეგად, მოსწავლეს
განუვითარდება ზეპირმეტყველება, სიტყვების მკაფიოდ გამოთქმის უნარი.
აქტივობა- „დააკვირდი და მიპასუხე“
გარესამყაროზე დაკვირვების შემდეგ, ჩემს შეკითხვებზე დაყრდნობით,
მოსწავლეს გადმოვაცემინებ მოკლე და მარტივ ინფორმაციებს, მაგ: წელიწადის
დროებზე, წვიმაზე და ა.შ.
შედეგად, მოსწავლეს განუვითარდება მოკლე წინადადებების მკაფიოდ
გამოთქმის უნარი, დაკვირვების უნარი,
გაუმდიდრდება ლექსიკური მარაგი...
აქტივობა „ აღწერე სურათზე საგანთა
განლაგება“
მასწავლებელი უჩვენებს მოსწავლეს მარტივად აღსაქმელ ილუსტრაციას,
მოსწავლე, შეძლებისდაგვარად, აღწერს სურათზე საგანთა განლაგებას.
ეს აქტივობა მოსწავლეს განუვითარებს სივრცეში ორიენტაციის უნარს;
აქტივობა,-„მოუსმინე, რას მოგვითხრობს ეს წიგნი“
მასწავლებელი
ათვალიერებინებს ილუსტრაციებს, უკითხავს მოსწავლეს კარგად ილუსტრირებულ,
მარტივსიუჟეტიან, პატარა მოცულობის
საბავშვო წიგნს, ცდილობს აამბობინოს, რა მოისმინა.
ამ აქტივობის
შედეგად მოსწავლეს გაუჩნდება ილუსტრირებული წიგნების დათვალიერებისა და
წაკითხვის სურვილი.
აქტივობა-„ დაშალე მარცვლებად და ასოებად“
მასწავლებელი აძლევს
მოკლე სიტყვის ანალიზისა და სინთეზის ნიმუშს, მოსწავლესაც ავარჯიშებს მსგავს
სამუშაოზე. მაგ: „“დაფა;
და-ფა; დ ა ფ
ა; და- ფა; დაფა“
ამ აქტივობის
შედეგად მოსწავლეს განუვითარდება მარტივი სიტყვების ანალიზისა და სინთეზის
უნარი.
|
ცოცხალი რესურსი,
სპეციალური პროგრამა ნეთ-ბუკებში.
სურათები წიგნებიდან, კომპიუტერიდან.
ადამიანური რესურსი
მარტივი ილუსტრაციები
წიგნებიდან,
კომპიუტერიდან
ცოცხალი რესურსი.
კომპიუტერი
სპექტაკლები
მულტფილმები
ადამიანური რესურსი,
კომპიუტერული პროგრამები ნეთ-ბუკში.
მსგავსი სასწავლო პროგრამები ბუკში.
ილუსტრაციები ბუკში, სახელმძღვანელოში...
ილუსტრაციები ბუკში, სახელმძღვანელოში
ილუსტრირებული საბავშვო ლიტერატურა
ადამიანური რესურსი
|
K
Kკlasi
კლასი
კლასი
კლასი
კლასი
კლასი
კლასი
კლასი
კლასი
კლასი
კლასი
კლასი
|
Pპedagogi
პედაგოგი
პედაგოგი
პედაგოგი
პედაგოგი
პედაგოგი
პედაგოგი
პედაგოგი
პედაგოგი
პედაგოგი
პედაგოგი
პედაგოგი
|
Pპedagogi
პედაგოგი
პედაგოგი
პედაგოგი
პედაგოგი
პედაგოგი
პედაგოგი
პედაგოგი
პედაგოგი
პედაგოგი
პედაგოგი
პედაგოგი
|
გრძელვადიანი მიზანი
კითხვა
მოსწავლეს შეუძლია ანბანური პრინციპის გამოყენება
და წერილობითი კოდის გაშიფრვა- ამოიკითხოს ანბანის ასოები, ერთი. ორი და
სამმარცვლიანი სიტყვები, განუვითარდეს ბგერითი და ასოითი მიმართებების
დამყარების უნარი, ფონემური აღქმა.
|
მოკლევადიანი მიზნები
|
·
შეუძლია ამოიცნოს და ამოიკითხოს
ანბანის ასო-ბგერები.(ამ ეტაპზე სახელმძღვანელოში
ნახატების ქვეშ);
|
დეკემბერ-იანვარი
|
|
·
შეძლებისდაგვარად
გააფერადოს ანბანის მითითებული ასოითი ნიშნები სახალისო გასაფერადებელ ნახატზე,
ამოიკითხოს ნახატის ქვეშ მითითებული მარტივი
სიტყვა.
|
დეკემბერ-იანვარი
|
|
·
შეუძლია ამოიცნოს და დააკავშიროს
ასოები ბგერებთან;
|
თებერვალი
|
|
·
მოსწავლეს შეუძლია
ნაცნობ სიტყვების ჯგუფში ამოიცნოს მითითებული სიტყვა;
|
მარტი
|
|
·
მოსწავლეს შეუძლია
ანბანის ნასწავლი ასოების გამოყენებით ერთი მარცვლის (2 ასოიანის) ამოკითხვა;
|
აპრილი
|
|
·
მოსწავლეს შეუძლია ანბანის ნასწავლი ასოების გამოყენებით სამასოიანი სიტყვის ამოკითხვა;
·
|
მაისი
|
|
·
მოსწავლეს შეუძლია ორ და სამასოიანი სიტყვებით შემდგარი
მარტივი 3 სიტყვიანი წინადადების ამოკითხვა;
|
მაისი
|
miznis Sesabamisi aqtivobebi
|
masala
|
sad sruldeba aqtivoba (klasi,
resurs oTaxi)
|
masalis momzadebaze
pasuxismgebeli piri (mSobeli, pedagigi, skolis fsiqologi da sxva.)
|
aqtivobis ganxorcielebaze
pasuxismgebeli piri
|
|
1
2
3
4
5
6
7
8
9
|
აქტივობა-„რომელი ასო-ბგერით იწყება ეს სიტყვა?“
მასწავლებელი უჩვენებს სურათებს, მოსწავლე ასახელებს სიტყვებს და
ცდილობს გამოყოს პირველი ასო-ბგერა.
აქტივობა -„გააფერადე და წაიკითხე“
მოსწავლე აფერადებს კონტურებიან გასაფერადებელ ანბანს,-ერთ-ერთ
(მითითებულ) ასო-ბგერას, სიტყვას და ასახელებს.
ამ აქტივობის შედეგად მოსწავლეს განუვითარდება ასო-ბგერითი
მიმართებების დამყარების უნარი.
აქტივობა -„წაიკითხე მარცვლები და შეადგინე
სიტყვები“
მასწავლებელი აკითხებს წინასწარ გამზადებულ მარცვლებს და ცდილობს,
შეადგენინოს მოსწავლეს სიტყვები,- ძირითადად, ერთ-ორმარცვლიანები.
ამ აქტივობის შედეგად განვითარდება მოსწავლის ფონემური
ცნობიერება,-შეძლებისდაგვარად.
აქტივობა- „შევადგინოთ სიტყვის კედელი“
მოსწავლეს კლასში, ჩვეულებრივ საგაკვეთილო პროცესში შედგენილი
სიტყვის კედლიდან ამოვაკითხვინებ მარტივ, ჩემ მიერ მითითებულ სიტყვებს.
ამ აქტივობის შედეგად, მოსწავლეს განუვითარდება ასო-ბგერითი
მიმართებების დამყარების უნარი.
აქტივობა,-სიტყვა ჯადოსნური ყუთიდან“
მოსწავლისთვის საგანგებოს შეიქმნება „ჯადოსნური ყუთი“ სადაც
მოთავსებული იქნება მარტივი სიტყვები, მოსწავლე ამოიღებს ნებისმიერს და ეცდება,
ამოიკითხოს.
ამ აქტივობის შედეგად, მოსწავლეს განუვითარდება ასო-ბგერითი
მიმართებების დამყარების უნარი, შეეძლება სიტყვების მკაფიოდ ამოკითხვა.
აქტივობა- „ნახატების დაკავშირება სიტყვებთან“
მასწავლებელი უჩვენებს მოსწავლეს სიტყვებს და საგნების სურათებს.
მოსწავლე აკავშირებს სიტყვებს სურათებთან.
ამ აქტივობის შედეგად მოსწავლეს განუვითარდება სიტყვების ამოკითხვის
უნარი;
აქტივობა- რომელი ასო-ბგერაა სიტყვაში გამოტოვებული?
მასწავლებელი ამოაკითხვინებს მოსწავლეს მარტივ, მოკლე სიტყვებს, რომლებშიც გამოტოვებული იქნება თითო ასო. მოსწავლე შეძლებისდაგვარად ამოიცნობს;
ამ აქტივობის შედეგად
მოსწავლეს განუვითარდება წერილობითი კოდის გაშიფრვის უნარი;
აქტივობა-„ლურჯი და წითელი ასოები“
მასწავლებელი მოსწავლეს აკითხებს ლურჯი და წითელი ასოებით დაწერილ
მარცვლებს. აერთიანებინებს სიტყვებად.
ამ აქტივობის შედეგად განვითარდება მოსწავლის ფონოლოგიური
ცნობიერება, დანაწევრებულის მთლიანად წარმოდგენის უნარი.
აქტივობა-„წაიკითხე
და გააკეთე“
მასწავლებელი მოსწავლეს ამოაკითხვინებს მარტივ წინადადებებს: მაგ:
ადექი, კარი დახურე! ფანჯარა გააღე!..
მოსწავლე ასრულებს ამ მითითებებს.
ამ აქტივობის შედეგად მოსწავლეს განუვითარდება ინსტრუქციის
შესრულების უნარი.
|
სურათები
წინასწარ მომზადებული
გასაფერადებელი
წინასწარ გამზადებული მარცვლები
სიტყვების ჩამონათვალი
ლამაზად შეფუთული ყუთი შიგ
მოთავსებული მარცვლებით
წინასწარ ამობეჭდილი სურათები და
სიტყვები
წინასწარ მომზადებული გამოწერილი
ასოებგამოტოვებული სიტყვები
წინასწარ მომზადებული ფერადი
მარცვლები
წინასწარ მომზადებული მოკლე
წინადადებები
|
საklasო ოთახი
საკლასო ოთახი
საკლასო ოთახი
საკლასო ოთახი
საკლასო ოთახი
საკლასო ოთახი
საკლასო ოთახი
საკლასო ოთახი
საკლასო ოთახი
|
Pპedagogi
პედაგოგი
პედაგოგი
პედაგოგი
პედაგოგი
პედაგოგი
პედაგოგი
პედაგოგი
პედაგოგი
|
Pპedagogi
პედაგოგი
პედაგოგი
პედაგოგი
პედაგოგი
პედაგოგი
პედაგოგი
პედაგოგი
პედაგოგი
|
გრძელვადიანი მიზანი
წერა
·
მოსწავლეს
შეუძლია ანბანის ყველა ასოს გამოწერა, კარნახით წერა და ნაბეჭდი ტექსტიდან/ დაფიდან
მარტივი/მოკლე ტექსტის გადმოწერა;
|
მოკლევადიანი მიზნები
|
·
შეუძლია შეუძლია აღწეროს
კონკრეტული ასოს რაღაც ზოგადი ნიშანი/ელემენტი მაინც (მაგ: მრგვალია,იწყება სწორი
ხაზით...).
|
თებერვალი
|
|
·
მოსწავლეს
შეუძლია ჰაერში ხელის სწორი მოძრაობით გამოსახოს ნაცნობი ასოს ფორმა.
|
თებერვალ-მარტი
|
|
·
მოსწავლეს შეუძლია გააფერადოს ჩემ მიერ წინასწარ მომზადებული ასოითი
ნიშნები,-კონტურებით გამოსახული; (ან გამოიცნოს მითითებული ასო სიტყვაში და გააფერადოს/შემოხაზოს).
|
მარტი
|
|
·
მოსწავლეს შეუძლია
წყვეტილი ხაზების/პუნქტირების საშუალებით გამოსახოს ასოები,-გააყოლოს ფანქარი.
|
მარტი
|
|
·
მოსწავლეს შეუძლია
გადაწეროს ჩემ მიერ დაფაზე დაწერილი რამდენიმე
მარტივი მოხაზულობის ასო (ა, ი, თ, ო. ს, ხ, მ...), მარტივად საწერი სიტყვები „ია“, „თითი“ „სია“...(
ანალიზის შემდეგ).
|
აპრილი
|
|
·
მოსწავლეს შეუძლია დაწეროს ჩემ მიერ ნაკარნახევი ერთი-ორი
მარტივი სიტყვა.
|
მაისი
|
miznis Sesabamisi aqtivobebi
|
masala
|
sad sruldeba aqtivoba (klasi,
resurs oTaxi)
|
masalis momzadebaze
pasuxismgebeli piri (mSobeli, pedagigi, skolis fsiqologi da sxva.)
|
aqtivobis ganxorcielebaze
pasuxismgebeli piri
|
|
1
2
3
4
5
6
7
|
აქტივობა-„რომელი ასო-ბგერით იწყება ეს სიტყვა?“
მასწავლებელი უჩვენებს სურათებს, ქვეშ მიწერილი სიტყვებით, მოსწავლე
ასახელებს სიტყვებს და ცდილობს გამოყოს/ფანქრით შემოხაზოს პირველი ასო-ბგერა.
აქტივობა -მოძებნე და ფანქრით შემოხაზე“
მოსწავლე პოულობს მითითებულ ასოს და ფანქრით შემოხაზავს.
ამ აქტივობის შედეგად მოსწავლეს განუვითარდება ასო-ბგერითი
მიმართებების დამყარების უნარი.
აქტივობა- წერტილების საშუალებით ასოების შემოხაზვა და მითითებული
ასოს ანალიზი.
ამ აქტივობის შედეგად მოსწავლეს განუვითარდება მითითებულ ასოზე
დაკვირვების უნარი.
აქტივობა -ასოების გამოძერწვა“
მასწავლებელი გამოაძერწვინებს მოსწავლეს მითითებულ ასოს.
ამ აქტივობის შედეგად მოსწავლეს განუვითარდება წერისთვის აუცილებელი
უნარ-ჩვევები.
აქტივობა-„გააფერადე მითითებული ასო და სიტყვა“
მასწავლებელი მოსწავლეს აფერადებინებს მსხვილი შრიფტით ქაღალდზე
ამოღებულ ასოებს და სიტყვებს ნახატების ქვეშ.
ამ აქტივობის შედეგად მოსწავლეს განუვითარდება წერისთვის საჭირო
უნარ-ჩვევები.
აქტივობა- „გადაიწერე და წაიკითხე“
მასწავლებელი მოსწავლეს სთხოვს გადაიწეროს ორი-სამი მარტივი სიტყვა
დაფიდან.. მოსწავლე იწერს.
ამ აქტივობის შედეგად მოსწავლეს განუვითარდება წერითი უნარ-ჩვევები.
აქტივობა- „ დაწერე, რასაც გიკარნახებ“
მასწავლებელი (მას შემდეგ, რაც დაფაზე დაიწერება, დაიშლება ასოებად)
კარნახობს ერთ-ორ მარტივ, მოკლე სიტყვას.
მოსწავლე წერს.
ამ აქტივობის შედეგად მოსწავლეს განუვითარდება წერითი უნარ-ჩვევები.
|
წინასწარ გამოწერილი სიტყვები
ანბანი -პოსტერი
წინასწარ წერტილებით გამოწერილი
ასოები
პლასტელინი
წინასწარ მომზადებული გასაფერადებელი
წინასწარ გამოწერილი სიტყვები და
წინადადებები
ადამიანური რესურსი
|
საklasო ოთახი
საკლასო ოთახი
საკლასო ოთახი
საკლასო ოთახი
საკლასო ოთახი
საკლასო ოთახი
საკლასო ოთახი
|
Pპedagogi
პედაგოგი
პედაგოგი
პედაგოგი
პედაგოგი
პედაგოგი
პედაგოგი
|
Pპedagogi
პედაგოგი
პედაგოგი
პედაგოგი
პედაგოგი
პედაგოგი
პედაგოგი
|
მათემატიკა
გრძელვადიანი მიზანი
·
შეძლოს წინთვლა და უკუთვლა ათის ფარგლებში, შეკრება- გამოკლების პრინციპის
გაგება და მოქმედებების შესრულება რიცხვებზე,
რიცხვთა შედარებები, მარტივი კანონზომიერებების
აღმოჩენა.
|
მოკლევადიანი მიზნები
|
·
ითვლის ჩემ მიერ მითითებულ საგნებს.
|
სექტ.-ოქტ.
|
|
·
აფერადებს სახატავ ფურცელზე მსხვილი შრიფტით ამობეჭდილ
რიცხვებს;
|
ოქტ.-ნოემბ.
|
|
·
ამოიცნობს და შემოხაზავს ჩემ მიერ მითითებულ რიცხვებს.
|
ნოემბ.-დეკემბ.
|
|
·
ასრულებს მოქმედებებს რიცხვებზე (შეკრება-გამოკლებას)
სათვლელების, სხვადასხვა საგნის გამოყენებით.
|
დეკემბ.-იანვ.
|
|
·
თვალსაჩინოების დახმარებით ამოხსნის მარტივ ამოცანებს.(ხუთის
ფარგლებში)
|
თებ.-მარტი
|
|
·
ახდენს შედარებებს სათვლელი საგნების დახმარებით.
|
აპრილი
|
|
·
ამოიცნობს მარტივ კანონზომიერებებს თვალსაჩინო საგნებზე
დაყრდნობით.
|
მაისი
|
miznis Sesabamisi aqtivobebi
|
masala
|
sad sruldeba aqtivoba (klasi,
resurs oTaxi)
|
masalis momzadebaze
pasuxismgebeli piri (mSobeli, pedagigi, skolis fsiqologi da sxva.)
|
aqtivobis ganxorcielebaze
pasuxismgebeli piri
|
|
1
2
3
4
5
6
7
8
|
აქტივობა-„დაითვალე, რამდენია?“
მასწავლებელი აძლევს მოსწავლეს სათვლელ საგნებს.
მოსწავლე ითვლის და ასახელებს რაოდენობას.
ამ აქტივობის შედეგად მოსწავლე დაუკვირდება
საგანთა რაოდენობას. შეძლებს თვლას.
აქტივობა-„გააფერადე და დაასახელე, რამდენია?
მოსწავლე აფერადებს წინასწარ მომზადებულ
გასაფერადებელ რიცხვებს სახალისო ნახატითურთ და ასახელებს.
ამ აქტივობის შედეგად მოსწავლე დაუკვირდება
საგანთა რაოდენობას და გარკვეულ ჩვევას
მიიღებს რიცხვის გამოსაწერად.
აქტივობა-„ დახატე , რამდენია?“
მასწავლებელი აძლევს მოსწავლეს შეკრებისა და
გამოკლების მაგალითებს ნახატებით, მოსწავლე მარტივი ნახატითვე პოულობს პასუხს.
მაგ: + =
შემდეგ ეტაპზე შესაძლებელია დავავალოთ ნახატის
ქვეშ შესაბამისი ტოლობის დაწერა.
აქტივობა-„შეარჩიე საჭირო რიცხვი“
წინასწარ გამზადებული ე.წ. „მოძრავი რიცხვებით“
მასწავლებელი ადგენს შეკრება-გამოკლების მაგალითებს ხუთის ფარგლებში, მოსწავლე
ცდილობს შეარჩიოს საჭირო რიცხვი/პასუხი და შეადგინოს ტოლობა.
„რიცხვთა ბარათები“ შეიძლება დამაგრდეს დაფაზე
მაგნიტებით ან მოსწავლემ იმუშაოს მასზე თავის მაგიდასთან/მერხთან.
შემდეგ ეტაპზე მასწავლებელი ავალებს მოსწავლეს ამ რესურსის გამოყენებით თავადვე შეადგენოს
სხვადასხვაგვარი ტოლობები.
აქტივობა-„ გამოთვალე, რამდენია?“
მასწავლებელი მოსწავლეს აძლევს წინასწარ დიდი
შრიფტით ფურცელზე ამობეჭდილ შეკრებისა და გამოკლების მარტივ მაგალითებს. (ამ
ეტაპზე ხუთის ფარგლებში). მოსწავლეს ავალებს, დაწეროს პასუხები.
აქტივობა-„ შეადარე, რომელია მეტი/ნაკლები?“
მასწავლებელი აძლევს მოსწავლეს რიცხვთა გარკვეულ
გროვებს-ამ ეტაპზე ხუთზე მეტს არა, შეადარებინებს.
ამ აქტივობით მოსწავლე შეძლებს საგანთა გროვების
შედარებას.
აქტივობა-„
ამოვხსნათ ეს ამოცანა“
თვალსაჩინოებაზე (სურათებზე, სათვლელებზე ან სხვა) დაყრდნობით მასწავლებელი ადგენს
მარტივ ამოცანას. მოსწავლე ცდილობს, ამოხსნას.
ამ აქტივობის შედეგად მოსწავლე შეეჩვევა მარტივი
ამოცანების ამოხსნას.
აქტივობა-
„გამოიცანი, რომელია ზედმეტი?“
მასწავლებელი უჩვენებს, მაგ: ერთი ფერის
სათვლელებს, რომელშიც გარეულია ერთი განსხვავებული ფერისა.
მოსწავლე ამოიცნობს „ზედმეტს“.
ამ აქტივობის შედეგად მოსწავლე შეეჩვევა დაკვირვებას
გარკვეულ კანონზომიერებებზე.
|
სხვადასხვა სათვლელი საგანი
წინასწარ მომზადებული
გასაფერადებელი
წინასწარ მომზადებული ნახატები
ტოლობების შესადგენად;
წინასწარ მომზადებული „ბარათები“
წინასწარ მომზადებული
თვალსაჩინოება
/“ბარათები“
წინასწარ მომზადებული
თვალსაჩინოება
/საგანთა გროვები
წინასწარ მომზადებული
თვალსაჩინოება
წინასწარ მომზადებული
თვალსაჩინოება
|
საklasო ოთახი
საკლასო ოთახი
საკლასო ოთახი
საკლასო ოთახი
საკლასო ოთახი
საკლასო ოთახი
საკლასო ოთახი
საკლასო ოთახი
|
P
პedagogi
პედაგოგი
პედაგოგი
პედაგოგი
პედაგოგი
პედაგოგი
პედაგოგი
პედაგოგი
|
P
პedagogi
პედაგოგი
პედაგოგი
პედაგოგი
პედაგოგი
პედაგოგი
პედაგოგი
პედაგოგი
|
ბუნებისმეტყველება
გრძელვადიანი მიზნები: ბუნ.I.2.მოსწავლეს შეუძლია აღწეროს ორგანიზმები გარეგნული ნიშნების მიხედვით. ბუნ.I.4.მოსწავლეს შეუძლია ორიენტირება სკოლის ტერიტორიაზე. ბუნ.I.5.მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს დღე-ღამის მონაცვლეობასთან დაკავშირებული მოვლენები. ბუნ.I.6.მოსწავლეს შეუძლია ლოკალური გარემოს აღწერა. ბუნ.I.7.მოსწავლეს შეუძლია პირადი ჰიგიენისა და უსაფრთხო ქცევის ელემენტარული წესების დაცვა.
ბუნ.I.8.მოსწავლეს შეუძლია საკუთარი გარემოსადმი დამოკიდებულების გამოხატვა.
moklevadiani miznebi
|
დრო
|
აქტივობა
|
მასალა
|
sad
sruldeba aqtivoba (klasi, resurs oTaxi)
|
masalis
momzadebaze pasuxismgebeli piri (mSobeli, pedagოgi, skolis fsiqologi da
sxva.)
|
აქტივობის განხორციელებაზე
pasuxismgebeli
piri (mSobeli, pedagigi, skolis fsiqologi da sxva.)
|
|
1
|
აღწერს ადამიანს (საკუთარ თავს) თვალსაჩინო გარეგანი ნიშნების მიხედვით;
|
ოქტ. ნოემბ. დეკ.
|
აქტივობა:
„გამოიცანი“
|
ნეთ-ბუკის
პროგრამიდან
|
საკლასო ოთახში
|
პედაგოგი
|
პედაგოგი
|
2
|
სკოლაში აგნებს მისთვის მნიშვნელოვან ადგილებს (მაგ., საკლასო ოთახი, სპორტული დარბაზი, ტუალეტი, ბუფეტი);
|
ოქტ. ნოემბ. იანვ.
თებ.
|
გასეირნება
სკოლის შენობაში
|
|
სკოლის შენობა
|
პედაგოგი
|
პედაგოგი
|
3
|
ბუნებაში ან ილუსტრაციებზე ამოიცნობს ციურ სხეულებს (მზე, მთვარე, ვარსკვლავები);
|
ნოემბ. დეკ. თებ. მარტი
|
აქტივობა
„გამოიცანი“
|
ნეთ-ბუკი, ილუსტრაციები
|
სკოლის შენობა
|
პედაგოგი
|
პედაგოგი
|
4
|
აკვირდება და აღწერს მის გარშემო არსებულ ობიექტებს
|
თებ. მარტი, აპრ.
მაისი
|
აქტივობა
„დააკვირდი
და აღწერე“
|
ნეთ-ბუკი,
ილუსტრაციები,
ცოცხალი გარემო
|
სკოლა,
ოჯახი,ნეთ-ბუკი
|
პედაგოგი
|
პედაგოგი
|
5
|
აჯგუფებს ორგანიზმებს მცენარეებად და ცხოველებად;
|
მარტი.აპრილი მაისი
|
აქტივობა, „გამოიცანი, რა არის?“
|
ნეთ-ბუკი,
ილუსტრაციები,
ცოცხალი გარემო;
|
საკლასო ოთახი
|
პედაგოგი
|
პედაგოგი
|
6
|
შეუძლია ფერების გარჩევა, ამოცნობა;
|
თებ მარტი, აპრ.
მაისი
|
აქტივობა:
„გამოიცანი
ფერები“
|
სახატავი ფურცლები,
ფერადი ფანქრები, პროგრამა ნეთ-ბუკში;
|
საკლასო ოთახი
|
პედაგოგი
|
პედაგოგი
|
7
|
განასხვავებს სუფთა და დანაგვიანებულ გარემოს, სიტყვიერად ან ჩანახატების სახით გადმოცემს საკუთარ განწყობას კონკრეტული გარემოს მიმართ;
|
თებ. მარტი, აპრ. მაისი
|
აქტივობა:
„როგორი
უნდა იყოს გარემო სენს ირგვლივ?“
|
გარემომცველი გარემო
|
სკოლა
|
პედაგოგი
|
პედაგოგი
|
8
|
იცავს პირად ჰიგიენას
|
ოქტ, ნოემბ, დეკ, აპრ, მაისი
|
აქტივობა : საუბრები სისუფთავის აუცილებლობის შესახებ“
|
ანიმაციური ფილმები
|
საკლასო ოთახი
|
პედაგოგი
|
პედაგოგი
|
სსიპ დიმიტრი უზნაძის სახელობის თბილისის 22-ე
საჯარო
უფროსი მასწავლებელი: /ნესტან კუპრავა/
2016-2017
სასწავლო წელი
No comments:
Post a Comment